Göteborg <3

Igår gick jag upp väldigt tidigt, 06.00 har inte gått upp så tidigt sen i somras typ när jag jobbade, puh! Men det gick bra eftersom roliga saker stod på schemat :D Göteborg, min älsklingsstad! Efter lite pyssel med smink o grejer satte Sofia och jag oss i Jettan och åkte mot fjäll o hämtade upp Tinna, Icca o Ida. Färden styrde vidare mot nässjö där tåget skulle avgå 08.24 :D två timmar och ca 30 minuter senare var vi äntligen framme. Efter lite prat och mkt sova :) Åhh! Göteborg. Eftersom Tinna inte hade ngt bankkort var vi tvungna att gå till banken :/ gahh! Medens de andra tre shoppade loss stod vi på banken med 55 stycken före oss i kön. Det är ju inte klokt., mn gick ändå hyfsat fort, ca 1 timme senare var vi oxå klara för shopping :) vi gick både på stan och nordstan, mkt trevligt. Och under tiden vi va på banken hade Emma kommit och gjort de andra sällskap :D Framåt kvällen var vi mkt trötta och fötterna värkte Emma och Icca tog bilen hem och vi andra väntade på tåget som avgick 20.02. Somnade såklart till musik på min cp mp3 som inte funkar alls bra längre. Bytte tåg i falköping och kunde ligga på tre säten eftersom det inte var så många som åkte me, gött!

Hittade nästan alla julklappar men stövlar som jag letat efter får jag fortsätta leta efter. Hittar inga som jag känner YES för ;( även att Emma tog fram ganska många. Men antingen är dom för fina eller för alldagliga, eller så är de konstiga. Hmm..får väll se om jag nånsin lyckas ;)

Idag är det en del att stå i, det är trots allt dan före dan. Tänk vilken spännande dag för 10-14 år sen idag känns det bara som en vanlig dag. Ska in i fika m Hanna oxå kl 11.00, men åker in t 10.00 så hinner jag köpa de sista klapparna innan :) Och sen i em blir det julbord i Moaryd med spel och godis till granen ska kläs. Mys väntar helt enkelt.

Have a nice day!

Ps: Såg att det skulle bli snö imon. JIPPI! Minns itne när det var snö på julafton sist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0